Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J90i65ř59í 71R30o98d

14. 5. 2014 19:01

Ano, s tímto názorem souhlasímR^

0 0
možnosti
Foto

Myslíte to určitě s námi občany dobře, ale stejně jako všechno, i toto právo se může nějakým způsobem zneužít.

Populisticky je to ale velice "přitažlivé".

0 2
možnosti
OK

Myslí to upřímně ;-)

0 1
možnosti
Foto

I60v81o 92C45i31l88i22c43h

14. 5. 2014 15:14

Už se v těch příspěvcích začínám ztrácet a volali mi, že mám v servisu opravené (manželčino) auto, takže se prozatím loučím a doufám, že až se případně vrátím, nebude diskuze ještě nepřehlednější než nyní ;-) Hezký den, pokud možno bez setkání s nějakým desperátem :-)

0 0
možnosti
OK

I vám hezký den a díky za věcnou diskusi.

0 0
možnosti
JJ

Jednat v NO můžete i proti jiným útokům než jen na život či zdraví. Takže když vám někdo vleze do bytu, můžete se bránit, i když žádnou obavu o cokoliv nemáte. Tu část tudíž považuji za zbytečnou. Chci říct, že návrh novely podle mě obsahuje vše, co již je v dosavadním znění. Asi takhle: máme zákon, který říká: "Je povoleno jíst ovoce". Novela ve znění: "Je povoleno jíst jablka" naše práva nijak nerozšiřuje a je zbytečná. Byl bych pro formulaci ve smyslu, že případný exces z nutné obrany bude posuzován shovívavěji, pokud k němu došlo v obydlí obránce, útočník překonal překážku a obránce měl důvodnou obavu atd.

0 0
možnosti
JJ

Zákon říká pouze, že se jedná o nutnou obranu, nic víc. Jednat v nutné obraně můžete, i když nemáte žádnou obavu o život, zdraví atd. Takže z toho nevyplývá, že se můžete bránit důrazněji než teď nebo důrazněji než mimo obydlí. Nejsem proti rozšíření nutné obrany, jenom pořád nechápu, co tím chtějí říct.

0 0
možnosti
Foto

I40v10o 73C67i80l62i80c32h

14. 5. 2014 14:58

Jednat v nutné obraně můžete, i když nemáte žádnou obavu o život, zdraví atd.? A co tedy znamená:

"čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný tímto zákonem, není trestným činem."

0 0
možnosti
JJ

Omlouvám se, nevím proč mi to nepíše do vlákna

0 0
možnosti
Foto

I22v10o 65C56i19l17i15c56h

14. 5. 2014 14:51

Občas to tady takhle blbne :-/ Jen je to někdy malinko náročnější na určení na koho vlastně reagujete. Ale to v tomto případě je myslím celkem jasné ;-)

0 0
možnosti
JJ

O tom se v novele nic nepíše.

0 0
možnosti
Foto

I84v82o 88C27i62l43i57c12h

14. 5. 2014 14:50

" ... pokud takové jednání může vyvolat u obránce oprávněnou obavu z ohrožení života či zdraví jeho nebo jiné přítomné osoby."

0 0
možnosti
JJ

Máte pravdu. A teď se snad dostaneme k tomu, na co jsem se ptal. Zamýšlená úprava toto řeší jak?

0 0
možnosti
Foto

I61v34o 77C96i60l88i91c48h

14. 5. 2014 14:42

Tím, že doma nemusíte čekat, až Vám něco opravdu udělá?

0 0
možnosti
JJ

""O nutnou obranu se jedná, je-li obrana vedena vůči osobě, která neoprávněně vnikla do cizího obydlí za použití násilí nebo pohrůžky bezprostředního násilí nebo překoná-li překážku, jejímž účelem je zabránit vniknutí, pokud takové jednání může vyvolat u obránce oprávněnou obavu z ohrožení života či zdraví jeho nebo jiné přítomné osoby."

Jak novela rozšiřuje práva obránce? Pokud Vám někdo vnikne neoprávněně do obydlí, bránit (to ještě neznamená střílet nebo zabít), se můžete samozřejmě i teď. Ustanovení o zákazu zcela zjevně nepřiměřené obrany zůstává ve stejné podobě.

0 0
možnosti
Foto

I97v17o 80C44i94l12i80c67h

14. 5. 2014 14:08

Nyní ovšem musí útočník obránce přímo fyzicky napadnout a něco mu udělat, aby to již byla NO.

0 0
možnosti
JJ

Při prosazování této novely bych uvítal méně kovbojské rétoriky a více věcnosti, protože někdo jednodušší si to může vyložit tak, že prostě mohu kohokoliv odprásknout, kdo se ocitne na mém pozemku. (Z dikce navrhované úpravy je zřejmé, že se vztahuje i na pozemek, pokud je např. oplocen.) A přiznám se, že moc nechápu, jak se novelou rozšiřují práva obránce (ustanovení o zcela zjevně nepřiměřené obraně není návrhem dotčeno), byl bych vděčný za konkrétní příklad, kdy by za stávající úpravy byla obrana nepřiměřená a za Vámi navrhované v pořádku. Děkuji.

0 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7928x
Český publicista, moderátor, spisovatel, scenárista a čestný předseda strany Věci veřejné. Kandiduji do Bruselu proto, abych zastavil eurotunely - zvláště pak překotné přijetí eura. Sledujte: www.facebook.com/radekjohn.cz

Seznam rubrik